[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 41 - ( 1399 ) ::
جلد 11 شماره 41 صفحات 83-92 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل موثر بر بازار بانکرینگ ایران
سینا نعمتی زاده، اعظم رحیمی نیک، اسدالله رزاق‌زاده
دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز ، nematizadeh51@yahoo.com
چکیده:   (585 مشاهده)
بدون وجود بخش حمل‌ونقل دریایی، واردات و صادرات کالا که پایه تجارت مدرن جهانی است، امکان پذیر نمی‌باشد. بنابراین حمل‌ونقل دریایی شریان اصلی تجارت بین‌المللی می‌باشد. بطور یقین یکی از پارامترهای مؤثر در حمل و نقل دریایی سوخت شناورها می­باشد. ازاین رو سوخت را می­توان به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در توسعه حمل و نقل دریایی معرفی نمود. هدف از تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثر بر بازار بانکرینگ ایران از دیدگاه صاحبنظران، با رویکرد کیفی می­باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی می­باشد. در واقع هدف از این تحقیق توسعه دانش کاربردی یک زمینه خاص می‌باشد. همچنین این تحقیق از نظر ویژگی­های موضوع، تحقیقی است اکتشافی و توصیفی. از نظر زمان گردآوری داده­ها، مطالعه­ای است پیمایشی، واز نظر نحوه گردآوری داده­ها، تحقیقی میدانی است، که از ابزار مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را، کلیه مدیران و کارشناسان بازاریابی در صنعت بانکرینگ (با بیش از 15سال سابقه فعال) (54 نفر) تشکیل می‌دهد که 24 نفر با روش نمونه­گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی به عنوان نمونه‌ی تحقیق انتخاب شدند. بمنظور گردآوری داده­ها از روش مصاحبه فردی نیمه ساختارمند استفاده شد. جهت بررسی ویژگی‌های جمعیت شناختی صاحبنظران از نرم افزار SPSS20 و همچنین برای تعیین کدها و موضوعات اصلی و نیز ارائه‌ی مدل­های گرافیکی از نرم­افزار تحلیل داده­های کیفی با MAXQDA استفاده شد. شاخص­های شناسایی شده عبارت است از: حمایت انگیزشی، تعامل با مشتریان، تعاملات و ارتباطات سیاسی مناسب، تعاملات با هیأت، تعامل با کارکنان، قابلیت توزیع، ترویج، قیمت، محصول و فرآیندها
واژه‌های کلیدی: ماسل، بانکرینگ، بازاریابی، شناور، گراندتئوری، بازار سوخت.
متن کامل [PDF 633 kb]   (129 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت دریا
دریافت: 1399/2/9 | پذیرش: 1399/3/6 | انتشار الکترونیک: 1399/7/2
فهرست منابع
1. اسفندیاری، م،؛ اسفیدانی، م. 1396. تدوین استراتژی‌های بازاریابی بین بنگاهی برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در صنعت بانکرینگ. کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید،217- 228
2. اقتصاد آنلاین، 1397. بانکریگ حلقه مفقوده تحریم¬ها. https://www. eghtesadonline.com/n/1dEC
3. اصغریار، م.؛ علینقیان، م.، ۱۳۹۶. مدل سازی زمان بندی کشتی‌ها در هاب با درنظر گرفتن هزینه سوخت، سومین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستم¬ها.
4. انجمن صنعت بانکرینگ ایران، 1397.
5. بیطرفان، علیرضا؛ سحابی، بهرام(1394)، مطالعه و تحلیل رقابتی صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج‌فارس، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
6. همت جو، رضا؛حسین بر، محمداسلم(1397)، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد مرکز سوخت‌رسانی دریایی گاز طبیعی مایع و انتخاب بندرمناسب، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
7. De et al.,2019.
8. Draffin, N ., 2012. Bunker Fuel for Marine Engines . Petrospot limited.
9. Nguyen,Dang Ben,2007.Investigating the effectiveness of hedging bunker price fluctuation.World Maritime UniversityDissertations.P77
10. Notteboom, T.;Vernimmen, B.,2009.The effect of high fuel costs on liner service configuration in container shipping. Journal of Transport Geography, 17(5), 325-337 [DOI:10.1016/j.jtrangeo.2008.05.003]
11. Pinder, D.,1997.Deregulation policy and revitalization of Singapore's bunker supply industry: An appraisal. Maritime Policy and Management, 24(3), 219-231. [DOI:10.1080/03088839700000027]
12. Review of Marine Transport, 2017
13. Ship&Bunker,Jan. 2016
14. Strauss, A., & Corbin, J. (1994). Grounded theory methodology: An overview. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (p. 273-285). Sage Publications, Inc.
15. Wang, 2015. [DOI:10.1155/2015/280958]
16. World Shipping Council, 2008.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying the factors affecting the Iranian Bunkering Market. joc. 2020; 11 (41) :83-92
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1504-fa.html

نعمتی زاده سینا، رحیمی نیک اعظم، رزاق‌زاده اسدالله. شناسایی عوامل موثر بر بازار بانکرینگ ایران. نشریه علمی - پژوهشی اقیانوس شناسی. 1399; 11 (41) :83-92

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1504-fa.html



دوره 11، شماره 41 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4275