[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 13، شماره 51 - ( 1401 ) ::
جلد 13 شماره 51 صفحات 46-37 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ساختار نوسان پذیری به منظور تحلیل نسبت بهینه هجینگ در تامین سوخت کشتی
محمدامین کوه بر ، همایون یوسفی
استادیار گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایران. ، Aminkuhbor@yahoo.com
چکیده:   (2468 مشاهده)
پیشینه و مبانی نظری پژوهش:  با توجه به عدم اطمینان موجود در قیمت‌های سوخت، شرکت‌های کشتیرانی مانند سایر شرکت‌های حمل و نقل معمولا به دنبال مدیریت ریسک تامین سوخت هستند. در این راستا، مقاله حاضر به دنبال محاسبه نسبت بهینه هجینگ جهت تدوین سبد کمترین ریسک تامین سوخت کشتی است.
روش‌شناسی:  به‌منظور مدلسازی نوسان‌پذیری بازدهی متغیر سوخت کشتی، از الگوی VAR-CCC استفاده شده است. بعد از تخمین مدل از روی ضرایب می‌توان ساختار همبستگی و واریانس قیمت را تحلیل کرد. این اثرات سرریز در محاسبه ریسک سبدهای سوختی شامل نفت خام بازار آتی و سوخت کشتی نقدی دارای اهمیت بسیاری هستند. سپس بهینه‌سازی ریسک- بازده با استفاده از تکنیک ضریب لاگرانژ مورد استفاده قرار گرفت. داده‌های پایانی قیمت سوخت‌ها به‌صورت روزانه و در بازه ده ساله از 2010 الی 2019 ، از سایت بلومبرگ تهیه شده است.
یافته‌ها:  نتایج تخمین نشان داد که اغلب ضرایب در سطح 5 درصد معنی‌دار شده و از این حیث مطابق با نتایج حاصل از پژوهش‌های قبلی بوده است.
نتیجه‌گیری:  نسبت بهینه هجینگ محاسباتی در شرایط قیمتی موجود، 34% به‌دست آمد؛ به این معنا که صاحبان شرکت‌های کشتیرانی به‌منظور کاهش ریسک تامین سوخت خود می‌توانند 34 درصد سوخت سال آینده خود را با خرید نفت خام بازار آتی به حداقل برسانند.
واژه‌های کلیدی: نسبت بهینه هجینگ، سوخت کشتی، الگوی همبستگی شرطی ثابت
متن کامل [PDF 1867 kb]   (369 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد و مدیریت بازرگانی دریا
دریافت: 1399/12/6 | ویرایش نهایی: 1401/12/6 | پذیرش: 1400/11/17 | انتشار الکترونیک: 1401/7/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kouhbor M A, Yousefi H. Analyzing Inter-Volatility Structure to Determine Optimum Hedging Ratio for the Ship Fuel. Journal of Oceanography 2022; 13 (51) :37-46
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1640-fa.html

کوه بر محمدامین، یوسفی همایون. تحلیل ساختار نوسان پذیری به منظور تحلیل نسبت بهینه هجینگ در تامین سوخت کشتی. اقیانوس شناسی. 1401; 13 (51) :37-46

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1640-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 51 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657