[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 14، شماره 56 - ( 1402 ) ::
جلد 14 شماره 56 صفحات 30-16 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل بازاریابی خدمات بندری با تکیه بر روش داده بنیاد در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد
مصطفی معلمی ، مریم حافظیان ، علیرضا زمانیان
- موسسه اموزش عالی غیر دولتی ادیب مازندران ، ma.hafez@yahoo.com
چکیده:   (706 مشاهده)
پیشینه و مبانی نظری پژوهش:  هدف از این پژوهش طراحی و آزمون مدل بازاریابی خدمات بندری با تکیه بر روش داده بنیاد میباشد. روش‌شناسی:  روش پژوهش آمیخته اکتشافی و جامعه آماری این پژوهش شامل دو  بخش که در بخش کیفی 20 نفر از خبرگان و مدیران و کارشناسان در بندر امیرآباد و در بخش کمی تعداد 110 نفر  مشتمل بر صاحبان کالا و خدمات و سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بودند. ابزار گردآوری داده پرسشنامهی محقق ساخته که بر اساس مبانی نظری و مصاحبه های انجام شده به تعداد 88 گویه تدوین گردید.
 یافته‌ها:  از نتایج پژوهش درزمینه خدمات بندری 22 مؤلفه به دست آمد. در این مدل، مقوله  اصلی و محوری خلق ارزش برای مشتری در ارائه خدمات به مشتریان در بندرمی باشد. قیمت، توزیع، تبلیغات و کارکنان عوامل علّی و مشتری مداری، فرایندها، مدیریت اطلاعات، مشتریان و الکترونیکی کردن خدمات، عوامل زمینهای و امکانات فیزیکی، برند و برندسازی و ارتباطات، عوامل مداخله گر هستند. بهبود ساختارهای مدیریتی، بهبود راهبردهای بازاریابی، بازارگرایی، مدیریت منابع انسانی و بهبود شیوه خدمت رسانی، راهبردهای مدل و درنهایت، حضور بیشتر و تثبیت شده تر در بازار، بهبود ساختار و تحقق بازاریابی درونی، پیامدهای مدل میباشند. تحلیل مسیرهای انجام شده نشان داد با سطح اطمینان ۹۵ درصد عوامل علّی به مقوله اصلی خلق ارزش برای مشتری به میزان 66/0 و خلق ارزش برای مشتری به راهبردها به میزان 28/0 و عوامل مداخلهگر به راهبردها به میزان 44/0 و عوامل زمینهای به راهبردها به میزان 31/0 و در نهایت راهبردها به پیامدها به میزان 71/0 تأثیر دارد. بیشترین تأثیر در زمینه مسیر راهبردها مربوطه به به پیامدها به میزان 71/0 تخمین زده شد.
 نتیجه‌گیری:  و این بدان معناست که اگر راهبردهای توصیه شده و استخراج شده به خوبی در بندر امیرآباد پیاده سازی شوند بهبود عملکرد در زمینه خدمات بندری را به دنبال خواهند داشت.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی خدمات، خدمات بندری، بندر امیرآباد، مدل داده بنیاد
متن کامل [PDF 1604 kb]   (198 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت (محیط زیست، توسعه مناطق ساحلی و...)
دریافت: 1402/8/19 | ویرایش نهایی: 1402/12/28 | پذیرش: 1402/12/15 | انتشار الکترونیک: 1402/12/28



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

moallemi M, hafezian M, zamanian A. Designing a marketing model for port services based on the Foundation's data method in the special economic zone of Amirabad port. Journal of Oceanography 2024; 14 (56) :16-30
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1778-fa.html

معلمی مصطفی، حافظیان مریم، زمانیان علیرضا. طراحی مدل بازاریابی خدمات بندری با تکیه بر روش داده بنیاد در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد. اقیانوس شناسی. 1402; 14 (56) :16-30

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1778-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 56 - ( 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657