[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 13، شماره 50 - ( 1401 ) ::
جلد 13 شماره 50 صفحات 116-107 برگشت به فهرست نسخه ها
شبیه سازی تاثیر حفره های دراگو در عملکرد دریفتر
میلاد پیمانی ، نادر خارستانی ، محمدرضا خلیل آبادی
دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوادریا ، kharestani_n@mut.ac.ir
چکیده:   (2812 مشاهده)
پیشینه و اهداف: دریفتر لاگرانژی SVP ،که به همت نیلر ساخته شد، به علت وجود حفره در دراگو آن از خصوصیت خوب دنبال­کنندگی جریان بدون لغزش در شرایط مختلف جوی برخوردار است. فاکتور مهم در طراحی دریفترها ضریب پسای سطح دراگو می­باشد. یک دریفتر خوب بایستی ضریب پسای سطح آن در حدود 40 برابر مجموع ضریب پسای سطح شناور سطحی و قلاب باشد و هم­چنین میزان گشتاور وارد بر قلاب نیز باید کم باشد تا لغزش سطح شناوری در امواج و بادهای شدید به حداقل برسد.
روش‌ها‌: در این پژوهش با استفاده از مدل انسیس فلوئنت دراگو دریفتر SVP  در محیط سه بعدی با استفاده از تئوری جریان مغشوش تحلیل شده است.
 
یافته‌ها: با مقایسه کانتورهای سرعت و فشار و بردار سرعت در حول حفره­های دراگو مشخص گردید که وجود حفره­ها بر روی دراگو باعث توزیع بهتر نیروهای هیدرودینامیکی حول دراگو می شود و در نتیجه عامل برتری دریفتر SVP نسبت به دیگر دریفترهای لاگرانژی در شرایط متفاوت جوی می­باشند.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان می­دهد وجود حفره داخلی دراگو سبب افزایش نیروی لزجت و وجود حفره جانبی دراگو سبب افزایش نیروی فشاری می­شود. بهترین آرایش حفره­ها روی دراگو نیز به صورت آرایش یکی در میان آن­ها می­باشد
واژه‌های کلیدی: دریفتر لاگرانژی، ضریب پسا، دریفتر svp، نیروهای هیدرودینامیکی، دراگو حفره‌دار
متن کامل [PDF 1073 kb]   (783 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقیانوس شناسی فیزیکی (فیزیک دریا)
دریافت: 1400/3/4 | ویرایش نهایی: 1402/1/28 | پذیرش: 1400/4/10 | انتشار الکترونیک: 1401/4/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Peimani M, Kharestani N, Khalilabadi M R. Simulation of the effect of the holey-sock drogue on the drifter performance. Journal of Oceanography 2022; 13 (50) :107-116
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1668-fa.html

پیمانی میلاد، خارستانی نادر، خلیل آبادی محمدرضا. شبیه سازی تاثیر حفره های دراگو در عملکرد دریفتر. اقیانوس شناسی. 1401; 13 (50) :107-116

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1668-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 50 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657