[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 13، شماره 49 - ( 1401 ) ::
جلد 13 شماره 49 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر افزایش عملکرد در حمل و نقل دریایی با رویکرد تصمیم گیری چند شاخه مبتنی بر تئوری مطلوبیت
کسری پورکرمانی
استادیار، گروه حمل و نقل دریایی، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایران ، pourkermani@kmsu.ac.ir
چکیده:   (1959 مشاهده)
پیشینه و مبانی نظری پژوهش: حمل و نقل از موارد لازم برای توسعه اقتصادی هر کشور به حساب می‌آید و در بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل مثل حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی، حمل و نقل دریایی به جهت صرفه‌جویی‌هایی که در هزینه‌ها می‌کند و همچنین از این جهت که وضع تحریم و ایجاد محدودیت علیه خطوط کشتی‌رانی مبنایی در حقوق بینالملل ندارد، عمده حمل و نقل جهان را شامل می‌شود.
روش‌شناسی: به همین منظور در این تحقیق فاکتورهای ارزش آفرین در پیشرفت صنعت حمل و نقل دریایی از طریق روش‌های تحقیق در عملیات شناسایی می‌گردد. در تحقیق حاضر برای شناسایی نقشی که عوامل متفاوت در ارزش ایجاد شده نهایی ایجاد می‌کنند از معیارهای خدمات، کیفیت هزینه و زمان با استفاده از مدل ژوهانسون استفاده می‌شود، همچنین از روش مطلوبیت چند معیاره (MAUT) برای ارزیابی و مقایسه ارزش فرآیندهای متفاوت بخش مختلف صنعت حمل و نقل دریایی استفاده شده است.
یافته‌ها: کاربرد روش مطلوبیت چند معیاره با یک نمونه از هر بخش صنعت یعنی خطوط کشتیرانی منظم، کشتی‌های فله بر، کشتی‌های تانکر وکشتی‌های بارهای تخصصی نمایش داده شده است.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که مهمترین عامل از سوی شرکت‌های حمل و نقل، تأکید بر کیفیت است. همچنین اهمیت متفاوتی بر خدمات و هزینه در بخش‌های مختلف صنعت وجود دارد و معیار زمان به صورت کم ارزش‌ترین عامل توسط هر چهار بخش از شرکت‌های بررسی شده، تلقی شده است.
واژه‌های کلیدی: حمل و نقل دریایی، مدل ژوهانسون، تصمیم گیری چندمعیاره، روش مطلوبیت چندمعیاره، MAUT.
متن کامل [PDF 473 kb]   (624 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: دریانوردی و حمل ونقل دریایی
دریافت: 1399/7/16 | ویرایش نهایی: 1401/2/24 | پذیرش: 1400/7/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourkermani K. Identifying and ranking the affecting factors for performance enhancement in maritime transport with a multi-branch decision-making approach based on the utility theory. Journal of Oceanography 2022; 13 (49) :1-13
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1593-fa.html

پورکرمانی کسری. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر افزایش عملکرد در حمل و نقل دریایی با رویکرد تصمیم گیری چند شاخه مبتنی بر تئوری مطلوبیت. اقیانوس شناسی. 1401; 13 (49) :1-13

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1593-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 49 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4642