[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 8، شماره 31 - ( 1396 ) ::
جلد 8 شماره 31 صفحات 52-43 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد با استفاده از روش AHP
عباس هراتی مختاری ، سیدجعفر سجادی پارسا ، الهام الهیاری
دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ، e.alahyari@cmu.ac.ir
چکیده:   (9000 مشاهده)
هدف از این مقاله شناسایی و اولویت بندی مجموعه عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد و ارایه راهکار جهت ارتقاء جایگاه و بهبود توان عملیاتی و رقابتی بندر امیرآباد در سطح منطقه و بازار است. بنادر از گذشته تاکنون همواره نقش کلیدی در حمل و نقل بین المللی کالا داشته اند. از این رو توجه به برنامه ریزی مناسب در بنادر می تواند نقش مهمی در راستای خدمت رسانی بهتر به مشتریان بندر داشته باشد. هرچه برنامه ریزی بندر در جهت جذب بیشتر مشتریان باشد سبب رونق اقتصادی بندر و منطقه می گردد. یکی از مهمترین برنامه ریزی ها در بنادر، برنامه ریزی بازاریابی بندر است. با توجه به اینکه بندر امیرآباد تنها بندر نسل سومی کشور جمهوری اسلامی ایران است، به‌منظور رشد و توسعه روزافزون در عرصه بازار نیازمند بهره گیری از اصول بازاریابی خواهد بود. در این مقاله تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گیری از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و استفاده از نرم افزار Expert choice، نسخه 11 انجام گرفت. باتوجه به نتایج به دست آمده از اولویت بندی عوامل، مهمترین راهکارهای ارائه شده، توجه به بهبود هرچه بیشتر خدمات و امکانات رفاهی در پس کرانه بندر، استقرار سیستم مدیریت دانش در بندر، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به مشتریان بندر، جلب رضایت شغلی پرسنل و کارکنان بندر، برگزاری و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی دریایی در جهت معرفی هرچه بیشتر توانمندی های بندر است.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، ابزار بازاریابی، بندر امیرآباد، روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP).
متن کامل [PDF 392 kb]   (3574 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1396/3/16 | پذیرش: 1396/9/26 | انتشار الکترونیک: 1396/12/16
فهرست منابع
1. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
2. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
3. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
4. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
5. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
6. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
7. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
8. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
9. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
10. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
11. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
12. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
13. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
14. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
15. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
16. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
17. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
18. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
19. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
20. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
21. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
22. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
23. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
23. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
24. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
24. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
25. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
25. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
26. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
26. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
27. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
28. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
29. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
30. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
31. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
32. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
33. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
34. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
35. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
36. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
37. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
38. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
39. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
40. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
41. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
42. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
43. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
44. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
45. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
46. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
47. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
48. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
49. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
50. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
51. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
52. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
53. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
54. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
55. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
56. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
57. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
58. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
59. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
60. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
61. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
62. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
63. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
64. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
65. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
66. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
67. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
68. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
69. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
70. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Harati Mokhtari A, Sadjadi Parsa J, Alahyari E. Identifying and Prioritising Effective Factors on Amirabad Port Marketing Services using AHP Model. Journal of Oceanography 2017; 8 (31) :43-52
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1202-fa.html

هراتی مختاری عباس، سجادی پارسا سیدجعفر، الهیاری الهام. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد با استفاده از روش AHP . اقیانوس شناسی. 1396; 8 (31) :43-52

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1202-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 31 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4657