TY - JOUR T1 - Identifying and Prioritising Effective Factors on Amirabad Port Marketing Services using AHP Model TT - شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد با استفاده از روش AHP JF - JOC JO - JOC VL - 8 IS - 31 UR - http://joc.inio.ac.ir/article-1-1202-fa.html Y1 - 2017 SP - 43 EP - 52 KW - Marketing KW - Marketing tools KW - Amirabad Port KW - AHP N2 - هدف از این مقاله شناسایی و اولویت بندی مجموعه عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد و ارایه راهکار جهت ارتقاء جایگاه و بهبود توان عملیاتی و رقابتی بندر امیرآباد در سطح منطقه و بازار است. بنادر از گذشته تاکنون همواره نقش کلیدی در حمل و نقل بین المللی کالا داشته اند. از این رو توجه به برنامه ریزی مناسب در بنادر می تواند نقش مهمی در راستای خدمت رسانی بهتر به مشتریان بندر داشته باشد. هرچه برنامه ریزی بندر در جهت جذب بیشتر مشتریان باشد سبب رونق اقتصادی بندر و منطقه می گردد. یکی از مهمترین برنامه ریزی ها در بنادر، برنامه ریزی بازاریابی بندر است. با توجه به اینکه بندر امیرآباد تنها بندر نسل سومی کشور جمهوری اسلامی ایران است، به‌منظور رشد و توسعه روزافزون در عرصه بازار نیازمند بهره گیری از اصول بازاریابی خواهد بود. در این مقاله تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گیری از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و استفاده از نرم افزار Expert choice، نسخه 11 انجام گرفت. باتوجه به نتایج به دست آمده از اولویت بندی عوامل، مهمترین راهکارهای ارائه شده، توجه به بهبود هرچه بیشتر خدمات و امکانات رفاهی در پس کرانه بندر، استقرار سیستم مدیریت دانش در بندر، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به مشتریان بندر، جلب رضایت شغلی پرسنل و کارکنان بندر، برگزاری و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی دریایی در جهت معرفی هرچه بیشتر توانمندی های بندر است. M3 10.29252/joc.8.31.43 ER -