:: دوره 5، شماره 17 - ( 1393 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 155-145 برگشت به فهرست نسخه ها
تخمین ترافیک باری بیست ساله آینده شیوه‌های حمل و نقل دریایی، جاده‌ای و ریلی بندر امام خمینی (ره) با استفاده از مدل سری‌های زمانی
بهرام شمالی پور ، ناصر سعیدی ، عامر کعبی ، حمیدرضا حلافی ، اصغر رشنودی
، bahram.shomalipour@yahoo.com
چکیده:   (12091 مشاهده)
هدف از این پژوهش استخراج توابع تقاضا و تخمین ترافیک باری بیست ساله هر یک از شیوه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی متصل به شبکه حمل و نقل پس‌کرانه‌ای بنادر کشور با مطالعه موردی بندر امام خمینی (ره) است. برای این کار ابتدا اقدام به شناسایی متغیرهای توضیحی تاثیر‌‌گذار و سپس تخمین ترافیک باری این شیوه‌ها با استفاده از مدل سری‌های زمانی معادلات همزمان دو مرحله‌ای و به‌کارگیری نرم افزار Eviews شده است. نتایج نشان می‌دهند که بدون تغییر در سیاست‌های کنونی سهم ناوگان ریلی در جابه‌جایی بار از/ به این بندر به مراتب کاهش پیدا کرده و در بیشترین حالت به 5 درصد می‌رسد، این در حالی‌ است که این امر بر خلاف سیاست گذاری‌های طرح جامع حمل و نقل بیست ساله کشور در خصوص دست‌یابی به سهم 30 درصدی جابه‌جایی بار توسط ناوگان ریلی کشور است.
واژه‌های کلیدی: تخمین ترافیک بار، پس‌کرانه، معادلات هم زمان.
متن کامل [PDF 706 kb]   (2916 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1393/4/1 | ویرایش نهایی: 1393/12/9 | پذیرش: 1393/4/1 | انتشار الکترونیک: 1393/4/1


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها