[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 10، شماره 37 - ( 1398 ) ::
جلد 10 شماره 37 صفحات 51-43 برگشت به فهرست نسخه ها
سنجش اثرگذاری عوامل موثر بر کاهش عملکرد تخلیه و بارگیری نسبت به نرم تخلیه و بارگیری ترمینال فله خشک (مورد کاوی بندر امام خمینی)
حامد شفیع آبادی ، همایون یوسفی ، محمدامین کوه بر ، دامون رزمجویی
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ، h.yousefi@kmsu.ac.ir
چکیده:   (4749 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، سنجش اثرگذاری عوامل اصلی موثر بر کاهش عملکرد تخلیه و بارگیری نسبت به نرم تخلیه و بارگیری ترمینال فله خشک، بندر امام خمینی است. در این پژوهش از داده‌های واقعی انعکاس ­یافته در آمار تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی، مطالعات پیشین و پایگاه­های اطلاعاتی معتبر استفاده شد. انجام محاسبات و تجزیه و تحلیل نهایی به منظور واکاوی داده‌ها و بدست آوردن نتایج از روش رگرسیون خطی چندگانه و با بهره‌گیری از نرم­ افزار Stata، نسخه 14 صورت گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که در مدل اول متغیرهای نقص فنی تجهیزات کشتی، تاخیر در جدا سازی و جابجایی تجهیزات خنکار بر متغیر وابسته نرم بارگیری تاثیرگذار بوده و این اثر غیرمستقیم است. همچنین در مدل دوم متغیرهای قرنطینه، نقص فنی تجهیزات کشتی و جابجایی تجهیزات خنکار بر متغیر وابسته نرم تخلیه تاثیرگذار بوده و این اثر غیرمستقیم است. به طور کلی مدل در نظر گرفته شده در پژوهش دارای متغیر قابل حذف نبوده و کلیه متغیرهای مستقل در دو معادله معنی­ دار بودند.
 
واژه‌های کلیدی: ترمینال فله خشک، نرم تخلیه و بارگیری، تأخیرات و توقفات عملیات، اقتصاد سنجی، بندر امام خمینی
متن کامل [PDF 693 kb]   (1353 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت بحران، حوادث و سوانح دریایی
دریافت: 1397/2/29 | ویرایش نهایی: 1398/4/23 | پذیرش: 1397/8/19 | انتشار الکترونیک: 1398/3/29



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shafiabadi H, yousefi H, kuhbor M A, razmjooei D. Evaluation of Effectiveness of Main Factors on the Reduction of Loading and Discharging Performance Versus Loading and Discharging Rate of Dry Bulk Terminal (Case Study of Imam Khomeini Port) . Journal of Oceanography 2019; 10 (37) :43-51
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1243-fa.html

شفیع آبادی حامد، یوسفی همایون، کوه بر محمدامین، رزمجویی دامون. سنجش اثرگذاری عوامل موثر بر کاهش عملکرد تخلیه و بارگیری نسبت به نرم تخلیه و بارگیری ترمینال فله خشک (مورد کاوی بندر امام خمینی) . اقیانوس شناسی. 1398; 10 (37) :43-51

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1243-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 37 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4642