[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 7، شماره 28 - ( 1395 ) ::
جلد 7 شماره 28 صفحات 89-75 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاههای دریایی با استفاده از مدل سروکوآل (مطالعه موردی: دانشگاه علوم و فنون خرمشهر)
مجتبی عباسپور ، حمیدرضا تهمک
، hamidrezatahmak@gmail.com
چکیده:   (6379 مشاهده)

هدف از این مقاله، بررسی میزان شکاف کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده دانشگاههای دریایی به دانشجویان بر اساس مدل سروکوآل است. مطالعه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر انجام شد. تحقیق از نوع کاربردی و به روش میدانی (پرسشنامه) بود. اندازه جامعه آماری 1970 نفر و حداقل اندازه نمونه آماری، 322 نفر است. جهت اطمینان بیشتر 350 پرسشنامه توزیع شد که 338 پرسشنامه قابلیت تجزیه و تحلیل علمی داشت. تحقیق توسط پرسشنامه و با استفاده از فاکتورها و شاخصهای استاندارد انجام گرفت. پرسشنامه تحقیق در بخش ادراکات و انتظارات دارای پایایی میباشد. دادههای تحقیق از توزیعی ناپارامتریک برخوردار بودند. در آزمون رتبهبندی فریدمن  مشخص شد که بعد ایجاد اطمینان بیشترین و بعد همدلی دارای کمترین امتیاز در ادراکات دانشجویان بود. بیشترین انتظار از قابلیت اعتماد و کمترین انتظار از ظواهر فیزیکی داشتند. پنج بعد بررسی شده دارای همبستگی معنیداری بودند. به وسیله آزمون علامت زوج نمونه (ویلکاکسون) مشخص شد که در تمامی ابعاد  شکاف معنیداری بین ادراکات و انتظارات دانشجویان وجود داشت. بیشترین شکاف مربوط به بعد همدلی و کمترین شکاف مربوط به بعد ایجاد اطمینان بود. از جمله راهکارها و پیشنهادها برای مسوولان دانشگاه مورد مطالعه شامل رسیدگی بیشتر به زیبایی ظاهری دانشگاه، ارایه و انجام خدمات در زمانهای وعده داده شده، آمادگی همیشگی کارکنان برای پاسخگویی به دانشجویان، احساس امنیت دانشجو در تعاملات خود با کارکنان و دانشگاه است. 

واژه‌های کلیدی: دانشگاههای دریایی، شکاف، کیفیت خدمات آموزشی، مدل سروکوآل.
متن کامل [PDF 370 kb]   (2627 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1396/1/20 | ویرایش نهایی: 1396/2/19 | پذیرش: 1396/1/20 | انتشار الکترونیک: 1396/1/20



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbaspour M, Tahmak H. Evaluation of the Gap of Educational Service Quality of Marine Universities Using SERVQUAL Model (Case Study: Khorramshahr University of Marine Science and Technology). Journal of Oceanography 2017; 7 (28) :75-89
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1060-fa.html

عباسپور مجتبی، تهمک حمیدرضا. بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاههای دریایی با استفاده از مدل سروکوآل (مطالعه موردی: دانشگاه علوم و فنون خرمشهر). اقیانوس شناسی. 1395; 7 (28) :75-89

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1060-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 28 - ( 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4657