[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
بخش داوری::
ثبت نام و اشتراک::
سیاست های نشریه::
آمار و ارقام نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
تسهیلات پایگاه::
سامانه های پژوهشگاه::
تماس با ما::
::
فرمت مقالات نشریه

فرمت مقاله برای نگارندگان
لطفا قبل از ارسال مقاله، بخش
شیوه‌نامه نگارش مقالات
را مطالعه و مقاله خود را با فرمت جدید نشریه مطابقت دهید 

..
پایگاه ها و نمایه ها


AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
CC BY
تبعیت از قوانین COPE

 
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
..
:: دوره 7، شماره 27 - ( 1395 ) ::
جلد 7 شماره 27 صفحات 87-79 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل تنش ها و تغییر مکان های سکوی دریایی تحت اثر برخورد امواج
میلاد رشیدی نسب ، مهدی بهداروندی عسکر
دانشکده مهندسی دریا ، sazehenteghal@yahoo.com
چکیده:   (7090 مشاهده)

هدف از مطالعه حاضر، تحلیل تنشها و تغییر مکانهای سکوی دریایی تحت اثر برخورد امواج شرایط مشابه به شرایط واقعی یک سکوی دریایی در Flow3D است. بنابراین به کمک مدل عددی خلیج فارس به کمک اطلاعات هندسی و هیدرودینامیکی و سازهای شبیهسازی گردید. به این منظور مدل از لحاظ اندرکنش موج با سازه و از لحاظ هیدرودینامیکی تحت شرایط مرزی و شرایط شبکه بندی صحیح کالیبره گردید و درصد خطای شبیه سازی تحت شرایط موجود بررسی و تعیین شد. سپس با استفاده از نتایج شبیه سازی انجام شده مقادیر تغییر مکان حداکثری اعضای سازه تحت شرایط ارتفاع و پریود مختلف امواج مشخص گردید. بر اساس نتایج این مطالعه تغییرات تنش حداکثر در مدل عددی نشان داد که در اثر افزایش 25 % ارتفاع امواج مقادیر تنش حداکثر 32 % افزایش مییابد. همچنین افزایش 50 % ارتفاع امواج باعث افزایش 62 % تنش حداکثر در اعضای سازه سکوی دریایی میگردد. تغییرات تنش حداکثر در مدل عددی نشان داد که در اثر افزایش 25 % پریود امواج مقادیر تنش حداکثر 16 % افزایش مییابد. همچنین افزایش 50 % پریود امواج باعث افزایش 30 % تنش حداکثر در اعضای سازه سکوی دریایی میگردد.

واژه‌های کلیدی: سکوهای دریایی، مدل عددی، اندرکنش سازه و سیال، Flow3D، برخورد امواج
متن کامل [PDF 1452 kb]   (1847 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: زيست­ شناسی دريا
دریافت: 1395/11/5 | ویرایش نهایی: 1397/5/27 | پذیرش: 1395/11/5 | انتشار الکترونیک: 1395/11/5


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

RashidiNasab M, Behdarvandi Askar M. Analyzing the Stress and Displacement of the Offshore Platform Affected by Wave Collision. Journal of Oceanography 2016; 7 (27) :79-87
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1025-fa.html

رشیدی نسب میلاد، بهداروندی عسکر مهدی. تحلیل تنش ها و تغییر مکان های سکوی دریایی تحت اثر برخورد امواج. اقیانوس شناسی. 1395; 7 (27) :79-87

URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1025-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 27 - ( 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657