[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
:: Volume 8, Issue 31 (Fall 2017) ::
joc 2017, 8(31): 43-52 Back to browse issues page
Identifying and Prioritising Effective Factors on Amirabad Port Marketing Services using AHP Model
Abbas Harati Mokhtari , Jafar Sadjadi Parsa , Elham Alahyari *
, e.alahyari@cmu.ac.ir
Abstract:   (1132 Views)
The study paid to identify and prioritize effective factors on Amirabad Port marketing services. The goal was to suggest some solutions for improving the position and throughput of Amirabad port in the region and in the whole market. Ports always have a vital role in international transportation. As a matter of fact, an appropriate port schematization can have an important effect on better services to the port customers. Port schematization leads to attract more customers and causes developments in ports and regions. One of the main port schematization is port marketing. Since Amirabad Port is a third generation port in Iran, it is necessary to use marketing principles for its growth and development in marketing. Analysis of the data was carried out using AHP method and Expert choice 11 software. According to the results, prioritizing, attention to the improvement of services and facilities at port hinterland, establishment of a knowledge management system in the port, offering support and encouragement packages to the port customers, consideration of the port personnel job satisfaction, organization and participation in national and international marine exhibitions, and finally better introduction of port capabilities, are among the most important offered solutions.
Keywords: Marketing, Marketing tools, Amirabad Port, AHP
Full-Text [PDF 96 kb]   (1083 Downloads)    
Type of Study: Research |
References
1. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
2. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
3. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe’s peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
4. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
5. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
6. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
7. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
8. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
9. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
10. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
11. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
12. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
13. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
14. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
15. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
16. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
17. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
18. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
19. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
20. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
21. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
22. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
23. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
24. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
25. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
26. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
27. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
28. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
29. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
30. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
31. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
32. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
33. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
34. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
35. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
36. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
37. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
38. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
39. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
40. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
41. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
42. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
43. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
44. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
45. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
46. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
47. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
48. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
49. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
50. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
51. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
52. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
53. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
54. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
55. اصغرپور، م.، 1377. تصمیم گیری های چند معیاره. چاپ دهم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 141-70.#
56. اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران.، 1395. www.amirabadport.pmo.ir، تاریخ دسترسی، 26/01/1395.#
57. روستا، ا.؛ ونوس، ا.؛ ابراهیمی، ع.، 1390. مدیریت بازاریابی. انتشارات سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ کتب‌ علوم ‌انسانی. تهران. صفحات 249-126.#
58. زارع، ح.؛ یاراحمدزهی، م. ح.؛ حقی، ر.، 1394. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا، شماره 73. صفحات 9-5.#
59. ساسکیا، و.، 1384. بازاریابی بنادر. مترجمین: حمیدی، ح.؛ و قیصری، ث. سازمان بنادر و کشتیرانی، اسرار دانش، تهران. صفحات 15-2.#
60. سهامی، س.، 1390. راهکارهای افزایش مزیت رقابتی ایران در جذب و پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، کرج. صفحات 116-78.#
61. قدسی پور، ح.، 1375. فرایند سلسله مراتبی (AHP). مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران. صفحات 210-178.#
62. کاتلر، ف.؛ آرمسترانگ، گ.، 1389. اصول بازاریابی. ترجمه: زارع، م. انتشارات مدیر فردا. تهران.‌ صفحات 193-45.#
63. عیدانی، م.؛ الهیاری، ا.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی بندر شهید رجایی با استفاده از روش تحلیلی SWOT. هجدهمین همایش صنایع دریایی، کیش. صفحات 7-4.#
64. مومنی، م.، 1385. مباحث نوین در تحقیق در عملیات. تهران. چاپ چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، تهران. صفحات 149-138.#
65. Bernard, K., 1995. Marketing promotion tools for port. United Nations. New York and Geneva, 32-46.#
66. Cahoon, C.S., 2007. Marketing communications for seaports: a matter of survival and growth. Maritime Policy & Management, 34(2): 151-168.#
67. Halpern, N., 2010. Marketing innovation: sources, capabilities and consequences at airports in Europe's peripheral areas. Journal of Air Transport Management, 16(1): 52-58.#
68. Saaty, T.L., 1990. How to make a decision: The analytic hierarchy Process. European Journal of Operational Research, 48(1): 9-26.#
69. Talley, W.; Ng, M.; Marsillac, E., 2014. Port service chains and port performance evaluation. Transportation Research Part E. 69 (1): 236-247.#
70. UNCTAD, 2014. Port management series. United Nations. New York and Geneva, 16-39.#
Send email to the article author

Add your comments about this article
Your username or Email:

CAPTCHA code



XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Harati Mokhtari A, Sadjadi Parsa J, Alahyari E. Identifying and Prioritising Effective Factors on Amirabad Port Marketing Services using AHP Model. joc. 2017; 8 (31) :43-52
URL: http://joc.inio.ac.ir/article-1-1202-en.html


Volume 8, Issue 31 (Fall 2017) Back to browse issues page
نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی Journal of Oceanography
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 3781